Abstract - Inland waterway transportation plays an essential role in the operation of Vietnam's economy, which is endowed with two large deltas and more than 3,000 km of coastline. However, over the past 15 years, the economic conditions and the sustainability of these important modes of transportation are facing many difficulties due to insufficient investment to expand, improve and maintain the delivery network. Inland waterway transportation and key locations such as river ports although the country's economy has made rapid development. This reduces the efficiency of water transport (transportation costs and high level of traffic congestion ...), less encouraging shipping companies to invest in purchasing large and modern vessels. The conversion of the mode of transporting goods from road to waterway is economically feasible and operational, which needs to be considered and better solutions in the near future.
Thông tin liên lạc của tác giả:
Họ và tên (tác giả số 1): TS. Đào Huy Hoàng
Chức danh: Giám đốc
Cơ quan: Trung Đào tạo và Thông tin - Viện KH&CN GTVT
Địa chỉ: 1252 Đường Láng – Đống Đa – Hà Nội
Điện thoại: 093 379 81 17
E-mail: dhhoang1975@gmail.com
Tác giả: admin
Những tin mới hơn
Những tin cũ hơn
Hội nghị KHCN 2025: Khẳng định vị thế chủ lực của Viện GTVT
Lễ khởi công mở rộng cao tốc Yên Bái – Lào Cai: Cam kết từ Liên danh TVGS
Hội nghị phổ biến, hướng dẫn áp dụng tiêu chuẩn, quy chuẩn kỹ thuật quốc gia trong lĩnh vực đường sắt
Hội nghị xem xét đề cương, chương trình nhiệm vụ theo Thông báo kết luận số 372/TB-BXD của Bộ trưởng
Viện KH&CN GTVT với Ngày hội đổi mới sáng tạo & Ngày chuyển đổi số
Thư chúc mừng ngày Phụ nữ Việt Nam 20/10 của Bí thư Đảng ủy, Viện trưởng Viện Khoa học và Công nghệ GTVT
© 2022 Bản quyền thuộc về VIỆN KHOA HỌC VÀ CÔNG NGHỆ GIAO THÔNG VẬN TẢI.
Viện Khoa học và Công nghệ GTVT được thành lập theo Nghị định số 96-NĐ ngày 04/10/1956 của Bộ Giao thông và Bưu điện